Thursday, 3 February 2011

Kereta oh kereta

(Malam2 raya cina ni pun, cite hantu..mmg orang Malaysia ni suka sangat cite hantu agaknya)

Sebenarnya saya baru je tahun lepas reti kembali bawak kereta. Lepas ambik lesen lepas SPM dulu saya jarang sangat bawak kereta. Kalau ke mana-mana mesti dihantar. Masa belajar pun naik train dan bus. Lebih mudah. Lagipun bawak kereta manual mcm tak confident..nnt mati enjin..

Tapi, lepas ada kereta sendiri yang auto tu pun sebenarnya saya takut nk bawak kereta, lagi2 di bandar. Menakutkan! nasib baik auto tak mati enjin kan..Lepas setahun ada kereta baru saya jadi lebih berani. Nak tak nak terpaksa kena sendiri untuk pergi kerja. Kerja pulak 50.5 km dari rumah. Sejam pergi dan sejam balik.

Penakut tu tak hilang lagi. Stil tak berani bawak kereta di beberapa tempat. Kalau seorang lagilah takut. Takut sesat! hehe..

Ntah apa2 je sebenarnya ni. tapi tu la yang sebenarnya..

(Semalam mimpi ngeri, pasal kerja.. i guess i think about work a lot more than i want to..aiseh..kena jumpa kaunselor la ni)

No comments: