Mula-mula sekali kena buat ialah...fuuuuhhhhh fuh!! Tiup sikit habuk-habuk, sawang-sawang yang ada dekat blog ni. Dah berbulan-bulan tak update dan tangan ni pun tak rajin nak mengupdate sekerap dulu.
Antara sebab tak ber-update :
1. Tak ada apa-apa yang baru tentang diri sendiri yang nak diceritakan. Kerja pun belum dapat lagi. Bila kerja pun belum ada, apa-apa plan untuk diri sendiri (tunang, kahwin etc) pun kena la tangguhkan dulu sampai masa yang sesuai.
2. Tak menghadap laptop sekerap dulu. Masa zaman belajar dulu, source of entertainment ialah laptop ni lah. Keluarga pun jauh, jadi pada laptop tempat bercerita. Sekarang ni keluarga dah dekat, laptop ni pun sunyi.
3. Lebih seronok menghabiskan masa depan tv. Dulu masa belajar, saya tak beli tv, yang empunya tv tu housemate saya. Jadi lebih selesa menonton dari laptop.
4. Bila on laptop, idea hilang. Ada masanya minda saya akan terfikirkan apa update yang terbaru yang boleh saya tuliskan di laptop ni. Tapi bila saya on saja laptop, idea-idea tadi menghilang. Tak dapatlah nak menulis.
Rasanya tu je alasan yang dapat saya fikirkan. Tak ada idea nak update pun ye jugak.
Kalau nak ikutkan agak segan pada kawan-kawan sebab dah berbulan balik ke Malaysia dan tak ada update yang terbaru. Nanti bila dah ada cerita terbaru, mesti saya ceritakan. Jadi saya kena minta maaf awal-awal jika ada yang terasa bila saya tak call atau bertanya khabar. Bukan menyombong, cuma segan.
Jadi buat masa sekarang, saya akan berusaha untuk update, walaupun sekeping gambar di blog ni.
No comments:
Post a Comment